یادگیری طراحی سایت
  • وب آوران
  • 8 مرداد 1401

  • 0 دیدگاه

با وب آوران همراه باشید تا مثل آب خوردن با ۵ تا از ارزان ترین راه های یادگیری طراحی سایت آشنا شوید. احتمالا شما هم پس از مشاهده سیر عجیب پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان، مانند خیلی های دیگر در تلاش هستید که از این قافله عقب نمانید.

اما چگونه میتوان با این حجم از پیشرفت روز افزون هماهنگ شد، وقتی هر روز شاهد اختراع و کشف یک علم جدید هستیم؟ جواب این است، یادگیری!

البته آنقدر ها هم که به نظر میرسد، پیچیده و طاقت فرسا نخواهد بود. اما از این مهم، که هر کاری، سختی های خودش را دارد غافل نشوید.

خودآموزی، از ارزان ترین راه های یادگیری طراحی سایت

ممکن است کمی سخت به نظر برسد. اما یک نکته، حتما شماهم تجربه پیش خوانی دروس مدرسه را داشته اید؟!

آیا هنگامی که دروس را پیش از آموزش دیدن از سمت دبیر مطالعه میکردید یادگیری برایتان آسان تر نمیشد؟

پس با این اوصاف میتوانیم بگوییم خودآموزی میتواند تا حد زیادی موثر و کاربردی باشد؟ اما از چه راه هایی؟

1- یوتیوب و شبکه های اجتماعی

یک ابزار فوق العاده آموزش مجازی و از راه دور، آن هم به صورت کاملا رایگان، چی از این بهتر؟

در شبکه اجتماعی یوتیوب، متخصصان بسیاری برای معرفی کسب و کار خود یا دلایل دیگر، دوره های کاربردی متنوعی از جمله طراحی وب برگزار میکنند. که مشاهده این دست ویدیو ها خالی از لطف نیست و میتوان آن را در دسته ارزان ترین راه های آموزش طراحی سایت به شمار آورد.

۵ تا از ارزان ترین راه های یادگیری طراحی سایت

اما نکته مهم این است که حتما به صورت هدفمند آموزش ها را دنبال کنید. در ادامه یک مسیر کلی عنوان میکنیم که میتواند به شما در شروع انتخاب ها کمک کند:

الف) ابتدا مشخص کنید از چه مسیری قصد یادگیری طراحی سایت دارید؟

  • cms ها و سیستم ها مدیریت محتوایی مثل وردپرس
  • کدنویسی که نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی مشخصی دارد

ب) سپس بر اساس مراحل لازم قدم به قدم یادگیری را آغاز کنید. (برای مثال اگر قصد یادگیری با کدنویسی را دارید ابتدا زبان html را آموزش ببینید و ویدیو های مربوط به کد نویسی را در یوتیوب دنبال کنید.)

2- مطالعه کتاب ها و مقالات اینترنتی

این مورد یکی از آسان ترین راه ها است چرا که دیگر نیازی به تماشای ویدیو های مختلف وجود ندارید. و تنها با مطالعه و صرف زمان کمتر میتوانید به نتیجه برسید. کتاب راه اندازی وبسایت از ایده تا عمل ۱۴۰۰، یا کتاب های دیگری که در این زمینه نگارش شده اند میتوانند بسیار مناسب باشند.

همچنین همانطور که اشاره شد مطالعه مقالات اینترنتی که در سایت ها منتشر می شود. یکی از این روش ها است که در سایت وب آوران هم میتوانید از مقالات رایگان آموزشی استفاده نمایید.

3- شرکت در همایش ها و کنفرانس های مربوطه

این کار دید واضحی از مسیر یادگیری طراحی سایت در اختیارتان قرار میدهد. بعلاوه امکان آشنایی با خیلی از متخصصان این حوزه ها را برای شما فراهم میکند. بنابراین میتوانید مشاوره های مناسبی از این طریق دریافت کنید. همچنین این مورد موقعیت شغلی مناسبی هم در اختیار شما قرار خواهد داد. تا در آینده پس از یادگیری، از این فرصت استفاده کنید.

5 راه یادگیری طراحی سایت

4- کارآموزی

یک روش فوق العاده از ارزان ترین راه های یادگیری طراحی سایت، که به شدت پیشنهاد میکنیم، شرکت در دوره های کارآموزی است. در این روش معمولا نه تنها نیاز به پرداخت هزینه خاصی نیست بلکه به احتمال زیاد، شاغل شدن شما تضمین می شود. معمولا بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به منظور استخدام نیرو های کارآمد، کارآموز استخدام میکنند. و در صورت متمایل بودن فرد و متخصص شدن، او را استخدام هم میکنند.

5- شرکت در دوره های آموزشی طراحی سایت که تخفیف خورده اند

 اما نکته مهم این است که گاهی اوقات سوالاتی پیش میاید که به علت نبود استاد یا معلم ممکن است بی جواب بماند. به همین منظور بهتر است با کمی جستجو دوره هایی را پیدا کنیم که از هزینه مناسبی برخوردار باشند. تا کاملا تخصصی و حرفه ای بتوانیم کار خودمان را شروع کنیم. همانطور که عنوان شد دوره های مختلفی با متد های مختلف برگزار میگردد، پیشنهاد میکنیم ابتدا روحیات خود را در نظر بگیرید. و یک آشنایی کلی با انواع سبک ها پیدا کنید تا بتوانید مناسب ترین دوره ها را برای یادگیری با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

سعی کنید دوره هایی را انتخاب کنید که کامل و جامع باشند. برای اطلاع از کیفیت دوره ها میتوانید از شرکت کننده های قبلی سوال کنید یا اگر دوره اینترنتی بود از کامنت ها استفاده کنید.

یادگیری طراحی سایت چه مراحلی دارد؟

مراحل یادگیری با توجه به اینکه کدام شاخه ها و کدام روش ها را برای طراحی و ساخت وب سایت انتخاب میکنید متفاوت است. اما اگر قصد کدنویسی دارید. ابتدا زبان html و سپس css را بیاموزید و بعد java script‌ را یاد بگیرید. و در اخر پس از آنکه این مراحل را گذراندید، زمان حرفه ای شدن است و تنها کافی است php‌ یا asp.net را بیاموزید.

اگر هم قصد یادگیری طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا را دارید. میتوانید به سراغ یادگیری سیستم هایی مثل وردپرس و جوملا و .. بروید و طراحی صفحات با افزونه ها را بیاموزید.

حرف آخر

راه های مختلفی برای یادگیری وجود دارد که بسیاری هم رایگان هستند اما میتوان گفت همه چیز نیستند. پیشنهاد میکنیم اگر قصد آشنایی با طراحی سایت را دارید. از مقاله های بلاگ وب آوران غافل نشوید که نکات کاربردی بسیاری را دراختیار شما قرار خواهد داد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفاً به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

این مطلب تاکنون امتیازی ندارد! اولین کسی باشید که این نوشته را ارزیابی می کند.

نظر خود را با ما در میان بگذارید

پاسخگوی شما هستیم

با ما در تماس باشید...

هر سوالی در مورد طراحی و بهینه سازی سایت، طراحی پورتال (پرتال) و سایر امور مرتبط دارید از ما بپرسید. کارشناسان وب آوران بهترین مشاوره را برای شما ارائه می دهند.

Scan the code
تماس با کارشناس