نکات مهم در طراحی سایت
  • وب آوران
  • 4 مرداد 1401

  • 0 دیدگاه

 نکات بسیار مهم که باید در طراحی سایت رعایت کرد کدامند؟ اصول غیر فنی که نباید نادیده گرفته شود:

هدف مخاطبین شما، محتوای کاربردی

اصلی ترین هدف افراد از مراجعه به اینترنت و جستجو، تحقیق و یافتن نتیجه است. پس تمرکز ما هم باید بر روی همین مسئله باشد. اهمیت به مخاطب و تلاش برای اینکه هر چه زودتر به نتیجه دلخواهش برسد یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بسیاری از افراد آن را نادیده میگیرند.

همین موضوع هم باعث آسیب دیدن سایتشان میشود، چرا که در این صورت افرادی که به سایت مراجعه کردند پس از نگاهی گذرا متوجه خواهند شد، که این سایت بدردشان نمی خورد! این خروج مداوم افراد از سایت موضوعی است که از چشم موتور های جستجوگر پنهان نمی ماند.

بعلاوه اینکه آدرس سایت شما در ذهن مخاطب به عنوان سایتی که نتیجه دلخواه او را شامل نمیشود حک میشود و دیگر به سراغ سایتتان نخواهد آمد.

کپی ممنوع!

از نکات بسیار مهم که باید در طراحی و ساخت وب سایت تاثیر تولید محتوا در سئو می باشد. حتما و حتما این مورد را در نظر داشته باشید، محتوای تکراری نه تنها از نظر موتور های جستجوگر جالب نخواهد بود بلکه مخاطب را هم ناامید میکند. وقتی فردی در سایت های مختلف در حال گشت و گذار باشد و به دنبال نتیجه ای خاص بگردد، ممکن است با انبوهی از سایت مواجه شود که همه آن ها یک حرف را می زنند! و این به هیچ وجه جالب نیست، اما اگر حرف تازه ای برای گفتن داشته باشید احتمال زیاد برد با شما خواهد بود.

نقش عنوان در نکات مهم طراحی سایت

حتما به این مورد توجه کنید عنوان ها به گونه ای باشند که توجه مخاطب را جلب کنند. همچنین عنوان ها را به گونه ای طراحی کنید که در چند کلمه بتواند هدف شما از آن متن را توصیف کنند. تا مخاطب مطمئن شود که این متن، قطعا برای او کاربردی خواهد بود.

نکات بسیار مهم که باید در طراحی سایت رعایت کرد

رنگ و لعاب سایت شما!

اگر سایتتان از ظاهر مخاطب پسندی بر خوردار نباشد مثلا رنگ ها با هم هماهنگ نباشند. فونت ها جذاب نباشند و غیره، به احتمال زیاد مخاطب به سراغ سایت دیگری خواهد رفت. پس این پیشنهاد را از ما داشته باشید که افراد ابتدا به ظاهر توجه میکنند.

چرا که ظاهر اولین چیزی است که در نگاه اول می تواند توجه افراد را جلب کند. پس در این موارد سعی کنید از یک گرافیست مشاوره بگیرید و براساس اصول رنگ ها و غیره طراحی وب را انجام دهید. چرا که میتوان گفت یکی از نکات بسیار مهم طراحی همین شکل و شمایل سایت شما است.

عکس + جلوه های بصری + لوگو = مثلث طلایی سایت شما

سعی کنید حتما از تصاویری استفاده کنید که کپی نباشد و هنگام آپلود نکات بهینه سازی تصاویر را در نظر بگیرید. از فلش ها، تیک ها، نشانه و لوگوی مناسب برای ایجاد جلوه های بصری و جذب مخاطب استفاده کنید.

سرعت سایت یکی از نکات مهم طراحی سایت، از رقبا سبقت بگیرید

یک مورد بسیار مهم در جلب مخاطب، سرعت سایت شماست. هرچه قدر سرعت لود بالاتر، مخاطب خرسند تر است چرا که زودتر به خواسته اش خواهد رسید. و برعکس اگر سرعت لود پایین باشد، صادقانه بگوییم، مخاطب فرار میکند. چرا که فرصت معطل ماندن در سایت شما را ندارد و به سایت دیگری مراجعه خواهد کرد. بنابراین سرعت سایت یکی از موارد مهم در سئو و بهینه سازی سایت می باشد.

نکات مهم طراحی وب سایت

امنیت سایت، به مخاطبتان اطمینان بدهید

سعی کنید از روش هایی استفاده کنید که سایتتان ایمن تر به نظر برسد مثلا SSL را فعال کنید. و یا از نماد های معتبر سازی سایت استفاده کنید. مخصوصا اگر قصد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

طراحی ریسپانسیو، از یک متخصص کمک بگیرید

طراحی سایت ریسپانسیو در واقع همان کاربر پسند کردن سایت است، اما این بار فقط به رنگ ها و طرح ها منتهی نمیشود. بلکه این بار باید به راحتی کاربر فکر کنید. خودتان را به جای مخاطب بگذارید کدام جای گیری آیکون ها، کدام سایز دکمه ها، کدام اولویت ها کار شما را برای دسترسی به نتیجه دلخواهتان راحت تر میکند.

در اصل در این قسمت باید کاری کنید که کاربر، با سایت شما احساس راحتی کند، بدون این که بهم ریختگی در سایت مشاهده شما کند. یعنی سایت با هر دستگاهی به خوبی قابل مشاهده باشد. باید بتوانید در کوتاه ترین زمان کاربر را، به نتیجه دلخواهش هدایت کنید. این هم از نکات بسیار مهم در طراحی است که نباید به هیچ وجه از آن غافل شد.

لینک، ابزار موفقیت یا شکست؟

یک مورد محبوب لینک دادن است و معمولا پیشنهاد میشود در هر صفحه ای از وبسایتتان به صفحات دیگر لینک بدهید. که نه تنها در سئو سایت شما تاثیر گزار خواهد بود بلکه باعث دریافت بازدید بیشتر هم می شود. اما در رابطه با بک لینک ها حتما دقت کافی را داشته باشید و از یک متخصص کمک بگیرید.

نکات بسیار مهم در طراحی قالب سایت چیست؟

یکی از اصلی ترین نکات مهم که باید در طراحی سایت رعایت کرد قالب سایت است. چرا که قالب سایت در لحظات اولیه به چشم مخاطب می آید. پس نیاز است که به خوبی و براساس اصول و ساتانداردهای روز آن را طراحی کرده باشید. بدین منظور ابتدا به موضوع و زمینه فعالیت خود توجه کنید.

سعی کنید قالبتان هماهنگ با کسب و کارتان باشد، مثلا در طراحی سایت با وردپرس حتما از قالب هایی استفاده کنید که متناسب با نوع فعالیتتان باشد. سپس به مواردی توجه کنید که قصد ارائه آن را دارید و براساس اولویت ها، برای آن ها منو یا آیکون در نظر بگیرید. به مخاطب خود فکر کنید، چه چیزی در بازدید از سایت شما برای او اولویت خواهد بود، آن را در دسترس قرار دهید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفاً به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

این مطلب تاکنون امتیازی ندارد! اولین کسی باشید که این نوشته را ارزیابی می کند.

نظر خود را با ما در میان بگذارید

پاسخگوی شما هستیم

با ما در تماس باشید...

هر سوالی در مورد طراحی و بهینه سازی سایت، طراحی پورتال (پرتال) و سایر امور مرتبط دارید از ما بپرسید. کارشناسان وب آوران بهترین مشاوره را برای شما ارائه می دهند.

Scan the code
تماس با کارشناس