اهمیت طراحی وب سایت فروشگاهی
  • وب آوران
  • 14 آبان 1401

  • 0 دیدگاه

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و درک اهمیت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بسیاری از روندهای سنتی مانند روش های خرید و فروش جای خود را به روش های مدرن داده اند. در گذشته تنها راه خرید مطمئن مراجعه حضوری به فروشگاه ها و مشاهده اجناس و قیمت آنها و سپس اقدام به خرید محصول بود. حال اگر محصول مورد نظر مشتری در شهری با کیلومترها فاصله از محل سکونت خویش بود. به ناچار مجبور بود تا با صرف وقت و هزینه راه طول و درازی را بپیماید تا به فروشگاه یا عرضه کنندگان محصول مورد نظر برسد. اگر شانس با مشتری یار بود و محصول مورد نظر خود را پیدا میکرد خرید خود را انجام میداد. اما در صورتی که محصول مورد نظر متفاوت بود یا موجود نبود ناچار به بازگشت با دستان خالی میشد.

اما امروزه با درک اهمیت و ضرورت طراحی سایت فروشگاهی، فرآیند خرید به طور کلی دگرگون شده است. تا جایی که به میزان چشمگیری در وقت و هزینه صرفه جویی کرده و میزان راحتی و رضایت از خرید مشتری را بسیار بالا برده است. در ادامه این مقاله با وب آوران همراه باشید تا بیشتر از اهمیت طراحی وب سایت فروشگاهی آگاه شویم.

صرفه جویی در وقت و هزینه

یکی از مهمترین دلایل اهمیت طراحی سایت فروشگاهی امکان صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه است. که این صرفه جویی هم به نفع مشتریان و هم به نفع فروشنده می باشد. پس طراحی سایت فروشگاهی و استفاده از روش خرید و فروش آنلاین بسیار منفعت دارد.

صرفه جویی، راحتی و رضایت از خرید مشتریان

همانطور که در بالا ذکر شد در گذشته مشتریان برای خرید یک محصول، راهی وقت گیر و عمدتاً پر هزینه را در پیش داشتند. اما با آغاز خدمات طراحی سایت و ظهور فروشگاه های اینترنتی، یک راه کم هزینه و مطمئن برای خرید به مشتریان معرفی شد. زیرا امروزه با توجه به افزایش چشمگیر کاربران اینترنت و گوشی های هوشمند، دیگر کمتر کسی را میتوان یافت که به اینترنت دسترسی نداشته باشد. بنابر این حضور فعال در دنیای مجازی برای معرفی کسب و کار و محصولات به مشتریان یک امر ضروری محسوب میشود.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی در صرفه جویی وقت و هزینه

امروزه مشتریان پیش از انجام هر خریدی ابتدا به اینترنت مراجعه میکنند و به جستجوی محصول مورد نظر خود در آن میپردازند. و سپس با مقایسه انواع فروشگاه ها و قیمت آنها اقدام به خرید میکنند. پس اگر خواهان استفاده از این فرصت فوق العاده و جذب مشتری بیشتر هستید، همین حالا باید برای طراحی سایت و راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی خود اقدام نمایید.

صرفه جویی در وقت و هزینه های فروشگاه

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک امتیاز فوق العاده برای فروشندگان محسوب می شود. زیرا در هزینه های جاری مانند مکان فروشگاه و نیروی انسانی به طور فوق العاده ای صرفه جویی میگردد. در فروشگاه اینترنتی دیگر نیاز به فروشندگان متعدد برای معرفی و ارائه محصولات به مشتری نیست. همچنین وب سایت شما به عنوان فروشگاه همیشه فعال و در دسترس مشتریان در هر ساعت شبانه روز و در هر کجای دنیا است.

از طرف دیگر هزینه های تبلیغاتی فروشگاه به شدت کاهش پیدا میکند. زیرا دیگر نیازی به چاپ و پخش تبلیغات بیشمار فیزیکی ندارید. بلکه میتوانید با استفاده از خدمات سئو و بهینه سازی سایت، فروشگاه خود را به عنوان یک برند معتبر در بالاترین نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر مانند گوگل معرفی نمایید. بنابر این شما با راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود به چندین هدف به طور همزمان دست پیدا کرده اید. برخی از این اهداف شامل کاهش هزینه ها، برداشتن محدودیت های مکانی و زمانی، افزایش مشتریان، افزایش فروش و افزایش درآمد است. که همگی با یک طراحی وب سایت فروشگاهی دقیق و زیبا میسر میگردد.

اهمیت تعامل بهتر و بیشتر با مشتریان در طراحی سایت فروشگاهی

همه شنیده ایم که همیشه حق با مشتری است. پس بسیار اهمیت و ضرورت دارد که از نقد و نظرات مشتریان خود آگاه شویم. اگر قرار باشد در فروشگاه فیزیکی از تمام مشتریان نظرات و پیشنهادات آنها را در راستای بهبود عملکردمان بپرسیم واضح است که وقت کم می آوریم! بنابر این یکی دیگر از دلایل اهمیت طراحی سایت فروشگاهی این است که ما در طول روز میتوانیم نظرات هزاران یا صدها هزار مشتری را دریافت کنیم. و با این کار هم به خرید سایر مشتریان وب سایت کمک کنیم و هم عملکرد خودمان را برای خدمات دهی بهتر به مشتریان بهبود دهیم.

ضرورت طراحی وب سایت فروشگاهی

ضرورت استفاده از خدمات طراحی سایت فروشگاهی

برای حضور قدرتمند در دنیای مجازی و ورود به بازار جهانی قدم اول اقدام به انجام طراحی سایت فروشگاهی است. برای آنکه شعبه آنلاین و همیشه در دسترس فروشگاه خود را افتتاح کنید لازم است تا وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نمایید.

همانطور که موقعیت محلی و طراحی داخلی فروشگاه برای جذب مشتری مهم است. وب سایت فروشگاهی با کیفیت و با طراحی ظاهری زیبا نیز در جذب مشتری اهمیت دارد. زیرا نخستین چیزی که یک کاربر در وب سایت مشاهده میکند ظاهر و طراحی قالب سایت است. بنابر این وب سایت فروشگاهی باید دارای ظاهر زیبا، جذاب و کاربر پسند باشد. در غیر اینصورت کاربر به محض ورود به وب سایت بدون انجام خرید مجبور به ترک فروشگاه می شود. که این امر برای یک فروشگاه اینترنتی امتیاز منفی محسوب میگردد. به همین دلیل باید در انتخاب شرکت طراحی سایت مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود دقت نمایید. تا هم از تجربه و دانش کافی برخوردار باشد و هم بتواند با بروزترین متد های طراحی وب بهترین طراحی فروشگاه اینترنتی را برای شما انجام دهد.

از دیگر دلایل ضرورت راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که با استفاده از فروشگاه اینترنتی به تنهایی و یا در کنار شبکه های اجتماعی میتوان از تمام ظرفیت های موجود برای فروش محصولات استفاده کرد. این امر باعث می شود تا از این مورد اطمینان حاصل کنیم که تحت هر شرایطی فروشگاه و محصولات ما در دسترس مشتریان است. و فرآیند بازاریابی و خرید و فروش بدون توقف در حال انجام است.

فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید

تمام مواردی که در این مقاله ذکر شد به برندینگ و افزایش فروش فروشگاه از طریق راه اندازی و ساخت سایت فروشگاه اینترنتی منجر می شود. بنابر این لازم است که فروشگاه اینترنتی را جدی بگیرید و هرچه سریع تر نسبت به طراحی و راه اندازی آن اقدام نمایید تا از سایر رقبا عقب نمانید. کارشناسان متخصص وب آوران آماده همراهی شما در این مسیر مهم و چالش انگیز هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ما تماس بگیرید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفاً به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

این مطلب تاکنون امتیازی ندارد! اولین کسی باشید که این نوشته را ارزیابی می کند.

نظر خود را با ما در میان بگذارید

پاسخگوی شما هستیم

با ما در تماس باشید...

هر سوالی در مورد طراحی و بهینه سازی سایت، طراحی پورتال (پرتال) و سایر امور مرتبط دارید از ما بپرسید. کارشناسان وب آوران بهترین مشاوره را برای شما ارائه می دهند.

Scan the code
تماس با کارشناس